Якість у системі професійної освіти і навчання
«Якість», чи навіть «якість у системі професійної освіти і навчання» не є абсолютним поняттям, тому неможливо дати вичерпне і всеохоплююче пояснення якості у системі професійної освіти і навчання. Це швидше соціальна конструкція, трактування якої залежить від цінностей, цілей, ресурсів зацікавлених сторін, а також від загального контексту. Так, Європейський центр розвитку професійної освіти і навчання (CEDEFOP) у своєму «Глосарії на тему якості в освіті і навчанні» подає таке визначення якості: «ступінь, до якої наявні характеристики задовольняють вимоги».
Звідси випливає, що за різних умов чи для різних зацікавлених сторін це поняття може мати різне значення. Причина проста – адже певні характеристики мають більшу чи меншу вагу для різних суб’єктів. До того ж, розуміння поняття якості може змінюватися (і змінюється) з часом разом із зміною контексту професійної освіти і навчання. Відповідно, у різних системах може існувати різне сприйняття якості. У системі професійної освіти і навчання якість інколи виражається у розумінні стандартів (професійні стандарти, кваліфікаційні стандарти, освітні стандарти, стандарти професійної освіти і навчання), тобто набору знань, умінь та навичок, якими повинна володіти особа, щоб виконувати конкретну професію чи функцію.