Результат діяльності практичного психолога за 2020 рік
Враховуючи затребуваність надання психологічної допомоги здобувачам освіти і колективу центру та враховуючи пріоритетні завдання роботи практичного психолога на 2020р., основними напрямами діяльності практичного психолога у ІІ і І півріччі 2020 року були:
- участь у здійсненні освітньої, навчально-виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку здобувачів освіти, збереження їх повноцінного психічного здоров’я;
- проведення психологічного діагностування;
- проведення психологічних бесід та консультацій, як із здобувачами освіти центру, так із колективом;
- проведення уроків з навчальних предметі;
- психокорекційна діяльність;
- проведення тренінгових занять із здобувачами освіти центру.
Діяльність практичного психолога Львівського центру професійно – технічної освіти державної служби зайнятості у 2020 році базувалася на наданні ряду психологічних послуг здобувачам освіти, які проходили професійне навчання за різними напрямами, професіями, а серед них 27 - учасники АТО, 9 – здобувачів освіти (174 – загальне число) - (інвалідів – людей з особливими потребами) та окрім цього психологічні послуги надавались і іншим здобувачам освіти, які навчаються за різними професіями та напрямами – 21 особа, а саме проводились консультаційна робота та бесіди (групові та індивідуальні) з питань: відкриття власної справи, психологічні травми з дитинства, проходження психологічної реабілітації учасників АТО, підвищений рівень роздратованості та тривоги, адаптація до нових умов проживання, конфліктні стосунки з близькими стосовно професійної роботи, питання розлучення з чоловіком, замкнутість особи в собі, пріоритетні моменти у відкритті підприємницької діяльності, володіння відповідними здібностями та задатками у відкритті бізнесу, оволодіння практичними навичками в обраній професії, смерть близьких людей, переоцінка життєвих цінностей після участі в бойових діях, питання соціального стресу, питання виховання дітей, адаптаційний період після бойових дій, вербальна агресія, соціально-психологічна реабілітація учасників АТО, конфліктні ситуації з педагогами, робота з негативними сновидіннями, робота над собою (зміни на краще) тощо.
Черговий напрям роботи – це психодіагностична діяльність, яка проводилась з метою вивчення індивідуально-психологічних особливостей здобувачів освіти, виявлення їх бажаних інтересів та нахилів. Було проведено ряд психологічних опитувальників, методик, тестів та анкет: «Визначення професійного типу особистості» (Г. Резапкіна), «Визначення типу темпераменту» (за Айзенком), Опитувальник Басса-Дарки, «Шкала реактивної та особистісної тривожності» (Спілберг-Ханін), «Методика КОС», «Тест стресостійкості», «Тест на здатність до ведення підприємницької діяльності» тощо.
Також проводилась психокорекційна діяльність з питань самотності, невизнання соціумом та психологічні травми дитинства.
Психологічно-просвітницька діяльність базувалась на питання впевненості у завтрашньому дні, у зв’язку з пандемією, навчальній мотивації здобувачів освіти за різними напрямами, професіями та категоріями. Важлива увага зверталась на питання співпраці здобувачів освіти з педагогами навчального закладу і на взаємини викладачів між собою для організації ефективної педагогічної роботи.
Цікавий методу у роботі практичного психолога це тренінгова діяльність. Тренінгові заняття зі здобувачами освіти центру проводились на різну тематику, а саме: проведення тренінгових занять зі здобувачами освіти за професією «Перукар», «Візажист» та «Манікюрник» на таку тематику: «Здоров’я у твоїх руках», «Самооцінка людини» та «Вчимося керувати емоціями». Також працюю над розробкою різних тренінгів та тренінгових програм, які дадуть змогу розкрити свій внутрішній потенціал кожної людини, дослідити сферу підсвідому, попрацювати над собою та досягти ідилії та гармонії внутрішнього світу.
Навчальна діяльність, як викладача психології, базується на викладанні годин за навчальними програмами з переліку предметів, а саме: «Основи професійної етики»; «Професійна етика та культура спілкування»; «Професійна етика та психологія»; «Психологія і етика ділових відносин»; «Культура обслуговування споживачів».
Вагомим етапом у моїй діяльності та продовженням роботи в цьому напрямку припадає на роботу з колодами МАК (метафоричні асоціативні карти). Здобувачам освіти центру надзвичайно цікава дана область дослідження самих себе за допомогою колод МАК. Це новизна в галузі психологічної науки, яка дає змогу зануритися у свій внутрішній світ, краще зрозуміти себе й інших; дослідити ті аспекти життя і психіки, які не зовсім усвідомлюються, налагодити місток між емоційними світами двох людей; вдосконалити вміння відкрито обговорювати комунікативні проблеми, слухати і розуміти одне одного та багато іншого.
Практичний психолог за 2020 рік попрацювала великий відрізок часу над різними напрямами діяльності, які передбачені посадовою інструкцією. Її робота спрямована на індивідуальний підхід до кожного здобувача освіти та колективу загалом, повноцінний розвиток особистостей, створенні умов для формування у здобувачів освіти мотивації до саморозвитку та самовдосконалення, надання психологічної допомоги у кризових моментах та ситуаціях.
Психолог – це майстер, художник людської душі, який допомагає людині знайти справжню гармонію з навколишнім світом. Нинішня ситуація в нашій державі, вимагає потреби в організації практичного психолога. Тому що, люди стикаються з багатьма проблемними питаннями, які не в змозі одна людина вирішити.
Практичний психолог в даній організації не виступає в ролі арбітра, вчителя, наставника, а в ролі фахівця, який здатний вислухати, почути, проаналізувати, зробити висновки та надати рекомендації та пропозиції з того чи іншого питання, допомогти людині самій вирішити певні негативні моменти, які виникають і направити її на істинний шлях виходу та подолання складної життєвої ситуації. Слід зауважити, що людина мусить виплеснути накопичений негатив, який тривожить, дратує та порушує емоційну складову людської поведінки у правильне русло. Для цього фахівець даної галузі застосовує ряд психологічних технік, вправ, методів, напрямів та принципів практичного значення психологічної науки.