Звіт про діяльність Львівського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості за 2023 рік
Звіт директора про діяльність
Львівського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості
за 2023 рік
- Стан виконання плану роботи ЦПТО ДСЗ за 2023 рік за основними показниками.
Впродовж 2023 року діяльність колективу Львівського центру ПТО ДСЗ була спрямована на виконання основних завдань, передбачених планом роботи закладу на навчальний рік. Це зокрема забезпечення якісного професійного навчання безробітних та інших категорій громадян, впровадження у навчальний процес сучасних інноваційних технологій, удосконалення форм і методів дистанційного та дуального навчання, забезпечення якісного кадрового складу педагогічних працівників, проведення їх атестації, подальша співпраця та взаємодія з роботодавцями, соціальними партнерами, засобами масової інформації, надання освітніх послуг за кошти юридичних та фізичних осіб, проведення профорієнтаційної, інформаційно-роз'яснювальної роботи серед роботодавців, безробітних та інших верств населення з метою залучення їх до навчального процесу.
У 2023 році навчання в Центрі проводилося за ліцензованими професіями: «Монтажник санітарно – технічних систем та устаткування», «Електрогазозварник», «Продавець продовольчих товарів», «Касир торговельного залу», «Оператор котельні», «Машиніст (кочегар) котельні», «Водій трамвая», «Водій тролейбуса», «Перукар (Перукар-модельєр)», «Візажист», «Манікюрник», «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення», «Швачка», «Фермер», «Тракторист-машиніст с/г виробництва» категорії А1 та підвищення кваліфікації за 6-ма іншими категоріями цієї професії.
Назви професій, за якими проводилася підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації, відповідають Державному класифікатору професій (ДК 003 - 2010) і виданої ліцензії. Навчання проводилося згідно робочих навчальних планів з професій та робочих навчальних програм з навчальних предметів, розроблених за погодженням з обласними центрами зайнятості: Львівським, Вінницьким, Волинським, Київським, Луганським, Полтавським, Сумським, Чернігівським, Черкаським, Тернопільським, Хмельницьким та роботодавцями на основі Державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних професій з врахуванням регіонального компоненту змісту професійно-технічної освіти, а також шляхом самостійного обрання слухачами форм та методів навчання. Відсоток розроблених за участю роботодавців навчальних планів та навчальних програм становить 100%.
Навчально-виробничий процес в Центрі організований відповідно до вимог «Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах», затвердженого наказом МОН України № 419 від 15.06.2006 р. зі змінами та інших нормативних документів.
Педагогічні працівники навчального центру в залежності від ситуації працювали як очно так і дистанційно, організовуючи навчальний процес у відповідності до вимог та рекомендацій, чинних у період воєнного стану. Теоретичні заняття проводилися в дистанційному режимі, виробниче навчання та виробнича практика – переважно за дуальною формою.
У 2023 році в Центрі проводилася підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації безробітних, скерованих на навчання структурними підрозділами Львівського, Вінницького, Волинського, Київського, Луганського, Полтавського, Сумського, Чернігівського, Черкаського, Тернопільського, Хмельницького обласних центрів зайнятості задля їх подальшого працевлаштування, а також за кошти фізичних і юридичних осіб з метою забезпечення потреб регіонального ринку праці конкурентоспроможними кваліфікованими робітниками. Центр проводив підготовку кваліфікованих робітників, керуючись нормативно-правовими та законодавчими актами . Впродовж року безробітні навчалися в групах за 15 професіями, 3 категоріями підвищення кваліфікації трактористів-машиністів сільськогосподарського виробництва та 17 напрямами курсів цільового призначення. У групах, сформованих за кошти юридичних та фізичних осіб за 12 професіями, 6 категоріями підвищення кваліфікації трактористів-машиністів сільськогосподарського виробництва та 6 напрямами курсів цільового призначення .
Прийом слухачів на навчання до Центру здійснювався відповідно до Типових правил прийому до професійно-технічних навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 14.05.2013 №499, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 29.05.2013 за № 823/23355 (зі змінами відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2022) та Постанови Кабінету Міністрів України №264 від 24.03.2023 року «Про затвердження Порядку професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації зареєстрованих безробітних». Слухачі зараховувались на професійне навчання на підставі сертифікатів, виданих філіями базових центрів зайнятості з багатьох областей України , а також договорів .
Розрахунок вартості навчання безробітних в Центрі здійснювався згідно з кошторисом видатків на рік в межах затверджених коштів, передбачених на професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації безробітних, затвердженого Львівським обласним центром зайнятості за погодженням з Державною службою зайнятості.
Штатні посади педагогічних працівників у звітному році визначалися згідно з «Переліком педагогічних посад», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року № 963. Штатний розпис Центру на 2023 рік розроблений в межах фонду заробітної плати з дотриманням номенклатури та урахуванням нормативів чисельності працівників, передбачених «Типовими штатними нормативами професійно-технічних навчальних закладів», затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 р. №1204. Штатний розпис затверджено Державним центром зайнятості в кількості 47,5 штатних одиниць.
У Центрі працює 16 штатних педагогічних працівників, з них: 3 особи керівного складу, 1 старший майстер, 3 методисти, 5 майстрів виробничого навчання, 3 викладачі, 1 практичний психолог. Базова і фахова освіта педагогічних працівників відповідає встановленим вимогам. Педагогічні посади займають особи, які мають відповідну фахову освіту.
Педагогічний стаж понад 30 років мають 3 працівників, понад 20 років мають 2 працівники, до 20 років - 8 працівників, до 10 років - 3 працівники.
Із числа штатних педагогічних працівників: майстер виробничого навчання 11 т.р. -2, майстер виробничого навчання 12 т.р. – 1, майстер виробничого навчання 14 т.р. – 2, спеціалісти вищої категорії – 3, першої категорії – 4, другої категорії - 3.
Крім цього для забезпечення навчального процесу в групах, сформованих за кошти юридичних та фізичних осіб, розроблено та затверджено штатний розпис в кількості 8,75 штатних одиниць. Згідно штатного розпису працює 2 штатних викладачі, 2 майстри виробничого навчання, а також 3 викладачі за сумісництвом.
Із загальної кількості штатних педагогічних працівників 3 - кандидати технічних наук.
Удосконалення професійної та педагогічної майстерності викладачів та майстрів виробничого навчання реалізується шляхом навчання у закладах післядипломної освіти та стажування на підприємствах, участі у тренінг навчаннях та різних семінарах.
У 2023 році проведена атестація 3 педагогічних працівників навчального центру: викладачу Полович В.І. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», майстру в/н Полович В.І. присвоєно 14 тарифний розряд, викладачу Петрик І.М. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», практичному психологу Чайковській О.В. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».
До навчального процесу активно залучалися викладачі та майстри виробничого навчання з вищих навчальних закладів, системи профтехосвіти, підприємств та організацій міста Львова та області. Зокрема, у 2023 році Львівським ЦПТО ДСЗ було укладено 64 цивільно - правових договорів з викладачами та майстрами виробничого навчання, які працювали у групах, що формувалися за сертифікатами, виданими філіями центрів зайнятості Львівської, Вінницької, Волинської, Київської, Луганської, Полтавської, Сумської, Чернігівської, Черкаської, Тернопільської, Хмельницької областей. 57 договорів укладено з викладачами та майстрами виробничого навчання, що працювали у групах, де навчалися слухачі за кошти фізичних та юридичних осіб. До роботи залучалися викладачі Національного університету «Львівська політехніка», Львівського Національного Університету Природокористування, професійно-технічних навчальних закладів, коледжів, ліцеїв та інженерно-технічні працівники, спеціалісти підприємств, організацій, установ м. Львова та області.
В Центрі розроблені посадові інструкції керівників, педагогічних працівників та адміністративно-господарського персоналу, які погоджені юристом та затверджені директором. Зміст посадових інструкцій відповідає вимогам кваліфікаційних характеристик.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.06.22 №738 «Деякі питання надання грантів бізнесу» Львівський центр ПТО ДСЗ за дорученням Львівського ОЦЗ провадив безкоштовні онлайн-консультування щодо отримання мікрогрантів та дводенні онлайн-семінари, на яких розглядалися питання написання бізнес-планів, необхідні для подальшого прогнозування та планування своєї самостійної діяльності. Спікер Наталія Бойко провела 45 онлайн-консультацій із 1213 особами, котрі мали бажання отримати мікрогранти на створення або розвиток власного бізнесу. Впродовж січня-грудня 2023 року було проведено 12 дводенних онлайн-семінарів, які прослухали 245 осіб. Крім Львівської області до онлайн-консультацій та семінарів активно долучалися безробітні та інші категорії населення з Івано-Франківської, Волинської, Тернопільської, Вінницької, Хмельницької областей. На адресу Львівського центру ПТО ДСЗ було скеровано ряд позитивних відгуків про таку систему навчання та практичну допомогу в підготовці бізнес-планів і отриманні грантів на розвиток чи відкриття власного бізнесу.
Постійно діючим органом, який обговорює найважливіші питання роботи в Центрі, є педагогічна рада. У звітному році було проведено 6 засідань педагогічної ради, на яких розглянуто такі основні питання:
- про зміни в Правилах прийому на навчання відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2022;
- про стан ведення журналів обліку теоретичних та практичних занять в Львівському центрі ПТО ДСЗ у 2022 році;
- про особливості організації навчального процесу в Львівському центрі ПТО ДСЗ в умовах воєнного стану та в період реформування Державної служби зайнятості;
- про особливості роботи Львівського центру ПТО ДСЗ відповідно до Порядку професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації зареєстрованих безробітних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2023 року №264;
- про організацію навчання за ваучерами відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2023 року № 207;
- про підсумки роботи Львівського центру ПТО ДСЗ з надання освітніх послуг за період січень-травень 2023 року;
- про атестацію педагогічних працівників Львівського центру ПТО ДСЗ у 2023-2024 роках;
- про організацію атестації професії «Швачка» та розгляд звіту про результати проведення самоаналізу освітньої діяльності Львівського центру ПТО ДСЗ за цією професією;
- про підсумки роботи Львівського центру ПТО ДСЗ з надання освітніх послуг за період січень-вересень 2023 року та завдання з організації навчального процесу до кінця 2023 року;
- про виконання педагогічного навантаження педагогічними працівниками Львівського центру ПТО ДСЗ за період січень-вересень 2023 року;
- про атестацію педагогічних працівників Львівського центру ПТО ДСЗ у 2023-2024 роках;
- про завдання Львівського центру ПТО ДСЗ по виконанню постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2023 року №984 «Про реалізацію експериментального проєкту з організації навчання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни в закладах професійної (професійно-технічної) освіти Державної служби зайнятості»;
- про організацію атестації професії «Швачка» та розгляд звіту про результати проведення самоаналізу освітньої діяльності Львівського центру ПТО ДСЗ за цією професією;
- про організацію профорієнтаційної роботи у Львівському центрі ПТО ДСЗ, завдання і перспективи на 2024р;
- про участь Львівського центру ПТО ДСЗ у реалізації активних програм зайнятості у 2023 році, запроваджених Міністерством економіки України та Державним центром зайнятості;
- участь Львівського центру ПТО ДСЗ у міжнародних проектах з розвитку та вдосконалення професійно-технічної освіти в Україні;
- про підсумки роботи Львівського центру ПТО ДСЗ з надання освітніх послуг за період січень-грудень 2023 року;
- про виконання педагогічного навантаження педагогічними працівниками Львівського центру ПТО ДСЗ за період січень-грудень 2023 року;
- про план роботи Львівського центру ПТО ДСЗ на 2024 рік.
За рішенням педагогічної ради видавались накази щодо покращення роботи з педагогічними кадрами за рік, щодо стану викладання предметів, стану підготовки кваліфікованих робітників та інші. Протоколи засідань педагогічної ради оформлені відповідно до вимог та зберігаються в секретаря.
Однією з вагомих ланок роботи навчального закладу виступає психологічна служба надання допомоги учасникам навчального процесу. Основними напрямами роботи практичного психолога у 2023 році були:
● участь у здійсненні освітньої, навчально-виховної роботи, зосередженої на забезпечення всебічного розвитку здобувачів освіти, збереження їх психічного та фізичного здоров’я;
● проведення психологічного діагностування (тести, методики, опитувальники, анкети);
● проведення психологічних бесід та консультацій, як із здобувачами освіти центру, так із колективом центру;
● проведення уроків з навчальних предметів (складання робочих навчальних програм, робочих навчальних планів та поурочно-тематичних планів навчальних предметів);
● психокорекційна діяльність;
● профілактична та просвітницька діяльність;
● проведення тренінгових занять із здобувачами освіти центру.
Професійна діяльність практичного психолога Львівського центру професійно – технічної освіти державної служби зайнятості у 2023 році базувалася на наданні психологічних послуг здобувачам освіти, які проходили професійне навчання за різними напрямами КЦП та за професіями, серед них 21 - учасник АТО (УБД), 197 – людей з особливими потребами, психологічні послуги надавались 34 здобувачам освіти з цієї категорії, окрім цього іншим учасникам навчального процесу надавалась психологічна допомога за різними напрямами психологічної допомоги, їхня кількість складає 51 особа, які навчаються за різними професіями та напрямами, а також 53 осіб із категорії ВПО – внутрішньо переміщені особи.
Із переліченими категоріями здобувачів освіти, які були названі попередньо, надавались різні види психологічної допомоги. Вагомим видом надання психологічної допомоги виступає консультаційна робота та бесіди (групові та індивідуальні) з різноманітних питань: подолання тривожних факторів та стресу від війни в Україні, адаптація після важких ситуацій, психологічна нестабільність з приводу воєнного стану та війни в Україні, рівень агресивності, зміна місця проживання, вплив війни на психіку людини, ефективні способи відновлення психічного здоров’я, емоційність та агресивність після бойових дій, здобуття нової професії, особливості темпераменту людини, управління емоціями та почуттями, конфліктні стосунки з чоловіком, стосунки з братом, психологічна реінтеграція ВПО, страх бути самотнім, психологічний стан під час війни, стан пригнічення та занепокоєння, адаптація та відновлення після бойового досвіду, стан психічного здоров’я учасників бойових дій, прийняття статусу ВПО, проблеми зі сном, проходження психологічної реабілітації учасників бойових дій, почуття провини, різкість висловлювань та вербальна агресія, психічна та емоційна нестійкість, переоцінка життя та його значення, освоєння навичок роботи у сфері «людина-людина», пошук себе та роботи, психологічна та фізична реабілітація, тощо.
Наступним не менш важливим видом роботи виступає психодіагностична діяльність, яка проводилась з метою вивчення індивідуально-психологічних особливостей здобувачів освіти, професійних особливостей, виявлення їх бажаних інтересів та нахилів. Було проведено ряд психологічних опитувальників, методик, тестів та анкет: Анкета вхідного тестування здобувача освіти Львівського ЦПТО ДСЗ, Анкета вихідного тестування здобувача освіти Львівського ЦПТО ДСЗ, «Визначення професійного типу особистості (Г. Резапкіна), «Визначення типу темпераменту» за Айзенком, «Опитувальник Басса-Дарки», «Дослідження імпульсивності» (за В. Лосєнков) тощо.
Окрім цього, проводилась і психокорекційна діяльность у роботі практичного психолога з різноманітних питань, з якими зверталися здобувачі освіти, а саме: синдром прив’язаності до чоловіка, робота із самооцінкою, управління емоційним станом та робота над собою, тощо.
Профілактично-просвітницька діяльність базувалась на питаннях навчальної мотивації здобувачів освіти, професійній діяльності педагога, впевненості у завтрашньому дні, у зв’язку з війною та військовим станом, важливим було питання співпраці здобувачів освіти з педагогами навчального закладу та взаємини викладачів між собою з метою організації ефективної педагогічної діяльності.
Значний внесок у роботі практичного психолога займає тренінгова діяльність. Тренінгові заняття зі здобувачами освіти центру проводились на різну тематику, а саме: «Психічний стан в умовах війни», «Управління власними емоціями та почуттями», «Якісне обслуговування клієнтів», «Робота над самооцінкою», «Використання метафоричних асоціативних карт у діяльності педагога» та інші. Проводилась розробка нових тренінгів та тренінгових програм, які дадуть змогу розкрити свій внутрішній потенціал кожного здобувача освіти, дослідити сферу підсвідомої діяльності, попрацювати над собою та досягти ідилії та гармонії, як у внутрішньому так і у зовнішньому світі.
Викладацька діяльність практичного психолога, як викладача психології, здійснювалася в групах з професій: «Перукар (перукар-модельєр)», «Манікюрник», «Касир торговельного залу», «Продавець продовольчих та непродовольчих товарів», «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення», «Водій тролейбуса», «Водій трамвая», «Швачка» при викладанні предметів, а саме: «Основи професійної етики»; «Професійна етика та культура спілкування»; «Психологія і етика ділових відносин» та на різних курсах цільового призначення. Викладання – це завжди співпраця між викладачем та здобувачами совіти. Отримання зворотного зв’язку, хороша комунікація, обмін досвідом, практичні навички та застосування їх у практичному використанні. Навчальна робота дає можливість виявляти їхні потреби, інтереси, зацікавленості і тим самим дає змогу цільово надавати їм психологічну допомогу.
Дуже цікавим та повчальним залишається робота практичного психолога із колодами МАК (метафоричні асоціативні карти), яка користується значним попитом серед практичних психологів. Колоди МАК – це одні із самих високо екологічних психологічних інструментів. Карти є своєрідним посередником між клієнтом і психологом. Здобувачам освіти центру надзвичайно цікава дана область дослідження самих себе за допомогою колод МАК. Це новизна в галузі психологічної науки, яка дає змогу зануритися у свій внутрішній світ, через метафору краще зрозуміти себе й інших, дослідити ті аспекти життя і психіки, які не зовсім усвідомлюються, налагодити місток між емоційними світами двох людей, вдосконалити вміння відкрито обговорювати комунікативні проблеми, слухати і розуміти одне одного та багато іншого.
Практична та професійна діяльність психолога у 2023 році була спрямована на підтримку та подолання тривожних станів та емоцій, які важко сприймаються людьми в стані війни, взаємовідносини працівників центру, здобувачів освіти та надання психологічної допомоги у кризових моментах та ситуаціях. У навчальному закладі психолог виступає в різних іпостасях: і як наставник, і як вчитель, і як уважний слухач, і як друг. Практичний психолог застосовує ряд психологічних технік, вправ, методів, напрямів та принципів практичного значення психологічної науки. Робота психолога не зосереджується лише завченими науковими фразами, а певним особистим досвідом, прикладами з життя клієнтів та здобувачів освіти. Діяльність практичного психолога в сфері освіти широкомасштабна та багатогранна. Знайти правильний ключик до кожної людини – це ювелірна справа, яка не під силу кожному. У стані війни на психологів, психотерапевтів, за окремими випадками – психіатрів, покладається велика надія та віра у те, що вони здійснять диво. Віримо у себе, творимо добро та пришвидшуємо нашу Перемогу.
Безпека навчального процесу є важливою складовою в діяльності навчального центру в 2023 році. Основними складовими такої роботи є: нормативно-правове забезпечення з питань охорони праці, навчання з питань охорони праці посадових осіб, викладачів та майстрів виробничого навчання, безпечна організація навчального процесу, практичних занять, виробничої практики, запобігання травматизму, захворюваності та їх профілактика, виконання вимог цивільного захисту під час повітряної тривоги, пожежна безпека.
Оновлені діючі та затверджені нові накази щодо призначення відповідальних осіб:
- за проведення інструктажів з охорони праці;
- за безпечну організацію навчального процесу, створення здорових і безпечних умов праці в навчальних кабінетах, виробничих майстернях, лабораторіях, дотримання правил охорони праці, норм виробничої, пожежної та санітарної безпеки;
- за безпечну експлуатацію виробничого, енергетичного, вентиляційного обладнання, машин, механізмів, котлів, бойлерів та посудин, що працюють під тиском;
- за технічний стан та безпечну експлуатацію обладнання автомобільної майстерні;
- за технічний стан та безпечну експлуатацію трактора;
- за електрогосподарство;
- за дотримання норм переміщення вантажів, правильність складування і збереження матеріальних цінностей, санітарно-гігієнічного стану побутових і допоміжних приміщень;
- за дотримання норм безпечної експлуатації автотранспорту, проходження планових технічних оглядів, ремонтів, медоглядів водіїв, проведення інструктажів з безпеки руху;
- за пожежну безпеку будівель, приміщень та споруд;
- за безпечну організацію навчального процесу за професією «Тракторист-машиніст с/г виробництва»;
На початку навчального курсу з усіма слухачами проводяться вступні інструктажі з охорони праці. Ці інструктажі реєструються в журналах виробничого та теоретичного навчання. Перед початком практичних занять та виробничого навчання зі слухачами проводяться інструктажі з охорони праці відповідно до кожної теми.
У звітному році посадові особи Центру проходили навчання та перевірку знань з питань охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки з отриманням відповідних посвідчень на суму 8600,00 грн.
Майстерні навчального центру забезпечені аптечками, спецодягом, засобами пожежогасіння, індивідуальними засобами захисту відповідно до нормативних вимог.
У звітному році розпочато навчання за спеціальністю «Швачка» з обладнанням швейної майстерні сучасним швейним обладнанням, встановлено обладнання автомобільної майстерні для навчання за спеціальністю «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів». Для безпечної організації навчального процесу за цими спеціальностями розроблені відповідні інструкції, а також надані рекомендації щодо виконання робіт підвищеної небезпеки, експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, забезпечення необхідною технічною та технологічною документацією.
Проведена щорічна технічна діагностика та технічне обслуговування вогнегасників на суму 1824,00 грн. Щороку проводяться заміри опору ізоляції проводів, кабелів, електричних машин, апаратів, опору заземлення обладнання. У звітному році були виконані роботи з лабораторних вимірювань параметрів електробезпеки електромережі Центру на суму 11400,00 грн.
Оновлено інструкції щодо порядку дій персоналу в разі оголошення повітряної тривоги. Відповідальність за безпеку слухачів та їх своєчасне направлення в укриття покладено на викладачів та кураторів груп.
За звітний рік під час навчального процесу і виробничої практики випадків травматизму серед слухачів та працівників Центру не було. Слухачі, які проходили навчання за спеціальностями оператор котельні, електрогазозварник, монтажник санітарно-технічних систем, тракторист, водій тролейбуса, а також перукарі, манікюрниці, швачки забезпечувалися спецодягом та засобами індивідуального захисту відповідно до нормативних вимог.
Впродовж звітного періоду приділялася увага профорієнтаційнійній роботі. Працівники центру упродовж 2023 року виїжджали у структурні підрозділи Львівського обласного центру зайнятості з метою презентації освітніх послуг Львівського центру ПТО ДСЗ, спільно з роботодавцями брали участь у проведенні ярмарків вакансій з метою популяризації робітничих професій, висвітлення можливостей здобуття нового фаху та гарантованого працевлаштування.
Розробляються рекламно-інформаційні друковані матеріали, відеоролики стосовно професій Львівського центру ПТО ДСЗ, зокрема у 2023 році змонтовано відеоролики за професіями «Швачка» та «Перукар», які викладено на офіційній сторінці ЦПТО у Facebook, посилання на відеоматеріали розміщені на сайті ЦПТО. Також, на сайті ЦПТО у вільному доступі є фільм про ліцензовані у навчальному закладі професії, умови навчання, матеріально-технічну базу. З метою подолання гендерних стереотипів та популяризації робітничої професії «Тракторист-машиніст с/г виробництва» телеканал «1+1» відзняв сюжет про слухачку нашого Центру, яка здобуває фах тракториста.
Регулярно впродовж звітного року створювалися дописи на сайті Львівського центру ПТО ДСЗ та соціальній мережі Фейсбук про життя, досягнення та перспективи розвитку навчального закладу.
2.Стан виконання обсягів професійного навчання в ЦПТО ДСЗ у 2023 році.
Фактична чисельність осіб, які здобували освіту в ЦПТО протягом 2023 року – 3844 осіб, в тому числі 2121 безробітних, скерованих на навчання центрами зайнятості області та регіону, 1723 осіб за кошти фізичних та юридичних осіб. Із числа безробітних 1574 слухачів навчалися із Львівської області, 547 - з інших регіонів України. Серед слухачів ЦПТО, які навчалися в 2023 році, 20 – учасники бойових дій , 191 – людина з особливими потребами, 43 – внутрішньо переміщені особи. Всього було сформовано і проводилося навчання в 182 навчальних групах: 107 груп було сформовано з числа безробітних, 77 - за кошти фізичних та юридичних осіб. Середня чисельність здобувачів освіти в навчальній групі – 20 осіб. У досить складних умовах, спричинених війною (постійні тривоги, ракетні обстріли) загальні обсяги професійного навчання у 2023 році з врахуванням слухачів, що навчалися за кошти юридичних та фізичних осіб виконано на 122%, з числа безробітних на 67,3 %.
Фактична чисельність осіб, які проходили навчання протягом року за ліцензованими професіями – 1146, КЦП – 2698 , зокрема:
№ за/п |
Назва професії |
Всього навчалися в ЦПТО |
Безробітні |
З інших регіонів, із стовбця 4
|
За кошти фізичних і юридичних осіб, всього |
Із стовбця 5, за ваучерами |
З інших регіонів, із стовбця 5
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
5 |
6 |
7 |
1. |
«Електрогазозварник» |
64 |
15 |
|
49 |
4 |
|
2. |
«Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування» |
32 |
1 |
|
31 |
1 |
|
3. |
«Касир торговельного залу» |
17 |
13 |
|
4 |
|
|
4. |
«Продавці продовольчих товарів» |
7 |
1 |
|
6 |
6 |
|
5. |
«Оператор котельні» |
123 |
20 |
1 |
103 |
15 |
|
6. |
«Машиніст (кочегар) котельні» |
63 |
3 |
|
60 |
7 |
|
7. |
«Перукар» |
28 |
27 |
|
1 |
|
|
8. |
«Манікюрник» |
17 |
15 |
|
2 |
|
|
9. |
«Візажист» |
11 |
11 |
|
|
|
|
10. |
Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення |
14 |
10 |
1 |
4 |
|
|
11. |
Швачка |
40 |
18 |
|
22 |
22 |
|
12. |
Водій тролейбуса |
7 |
7 |
7 |
|
|
|
13 |
Водій трамвая |
9 |
9 |
8 |
|
|
|
14. |
Фермер |
1 |
|
|
1 |
|
|
15. |
«Тракторист-машиніст с/г виробництва» категорії А1 |
203 |
10 |
1 |
193 |
26 |
|
16. |
Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, категорії А2 |
105 |
1 |
|
104 |
3 |
|
17. |
Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, категорії В1 |
90 |
|
|
90 |
1 |
|
18. |
Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, категорії Д1 |
105 |
1 |
|
104 |
2 |
|
19. |
Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, категорії Е1,Е2 |
135 |
1 |
|
134 |
5 |
|
20. |
Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, категорії Н |
60 |
|
|
60 |
|
|
21. |
Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, категорії G1,G2,C |
15 |
|
|
15 |
|
|
Всього за професіями |
1146 |
163 |
18 |
983 |
92 |
|
|
КЦП |
2698 |
1958 |
529 |
740 |
|
|
|
Всього по ЛЦ ПТО |
3844 |
2121 |
547 |
1723 |
92 |
|
Річні обсяги професійного навчання за робітничими професіями (здобувачі освіти з числа безробітних та за кошти фізичних та юридичних осіб) виконані на 159,3% ( виконання плану з навчання безробітних – 23%). Львівським центром ПТО ДСЗ було заплановано навчити 720 здобувачів освіти, навчили у 2023 році 1146 осіб.
Крім цього, 2698 здобувачів освіти підвищили кваліфікацію на курсах цільового призначення, з них: 1958 – безробітні, за кошти юридичних та фізичних осіб - 740 осіб. Курси цільового призначення організовувалися відповідно до «Порядку професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації зареєстрованих безробітних», затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України та Міністерства освіти і науки України № 318/655 від 31. 05.2013 року (зі змінами та доповненнями). Найбільш поширеними та затребуваними із них були: «Сучасні методи та прийоми обслуговування котелень» - 1174 особи, «Цивільний захист населення в умовах воєнного стану» - 505 слухачів, «Дотримання безпечних умов праці при виробництві морозива на сучасному обладнанні» - 106 осіб, «Сучасні нормативно-правові вимоги до дотримання безпечних умов праці в процесі трудової діяльності» - 252 особи.
У 2023 році у Львівському ЦПТО навчалися за професіями та на курсах цільового призначення 1413 осіб з інших регіонів, зокрема, Вінницька область – 57, Волинська – 220, Київська -20, Полтавська –2, Сумська – 8, Тернопільська –181, Хмельницька -46, Черкаська-1 Чернігівська -7 осіб.
Аналіз навчання зареєстрованих безробітних у Львівському ЦПТО ДСЗ за січень-грудень 2023 року подано у таблиці «Інформація щодо професійного навчання у Львівському ЦПТО за січень-грудень 2023 року». У поточному році, виходячи з регіональних потреб робітничих кадрів, ми ліцензувати такі професії: «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів», «Швачка»,
Порівняльний аналіз щодо ліцензування професій наведено в таблиці 3:
Таблиця 3
№ |
Перелік ліцензованих професій |
2015р. |
2016р. |
2017р. |
2018р. |
2019 р. |
2020р. |
2021р. |
2022р. |
2023р. |
1. |
«Електрогазозварник» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
«Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
«Касир торговельного залу» |
+ + |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
«Продавець непродовольчих товарів» |
+ + |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
«Продавець продовольчих товарів» |
+ + |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
«Оператор котельні» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
«Машиніст(кочегар) котельні » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
«Водій трамвая» |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
«Водій тролейбуса» |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
«Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» (10 категорій) |
+ |
+ |
|
|
|
+* |
|
|
|
11. |
«Візажист» |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
12. |
«Перукар» |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
13. |
«Манікюрник» |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
14. |
«Монтер кабельного виробництва» |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
15. |
«Фермер» |
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
16. |
«Швачка» |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
17. |
«Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення» |
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
18. |
«Муляр» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
«Штукатур» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
«Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
21. |
Покоївка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
«Молодша медична сестра з догляду за хворими» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього: |
6 |
|
4 |
|
1 |
2 |
|
|
2 |
*збільшення ліцензійного обсягу (з 25 до 60 осіб)
Загальна чисельність осіб з числа безробітних, які працевлаштувалися після завершення навчання у Львівському центрі ПТО ДСЗ, становить 1624, або 77 відсотків від фактичної загальної чисельності здобувачів освіти, які завершили навчання (2111). Аналіз стану працевлаштування безробітних по категоріях та в розрізі професій показано в таблиці 2
Таблиця 2
Вид навчання |
Чисельність здобувачів освіти, які завершили навчання |
Кількість виданих документів державного зразка про освіту (свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації) |
Працевлаштовано здобувачів освіти |
% |
ПТН, ПрП, ПК |
133 |
119 |
2 - оператор з обробки інформації та програмного забезпечення; 6- водій тролейбуса 9-водій трамвая 10 електрогазозварник 1 – монтажник санітарно-технічних систем та устаткування 12- касир торговельного залу; 16 - перукар; 11 – манікюрник; 5-тракторист (машиніст) с/г виробництва категорії А1; 1-тракторист-машиніст кат.Д1; 1 – тракторист-машиніст кат.А2; 1 – тракторист-машиніст кат.Е1,Е2; 7-швачка 10-оператор котельні; Всього:92 |
78% |
КЦП |
1958 |
Х |
1531 |
78% |
Всього: |
1958+38*=2129 |
|
1624 |
76,27% |
38*-перебували на обліку в службі зайнятості як такі, що закінчили навчання на початок 2023 року.
В навчальному центрі ведеться цілеспрямована робота щодо професійного відбору та збереження контингенту. Поважними причинами дострокового припинення навчання в цьому році був призов на військову службу, працевлаштування на основі трудового договору, або забезпечення роботою самостійно, стан здоров’я безробітного. Працевлаштування випускників проводиться відповідно до вимог законодавства.
- Впровадження інноваційних форм та методів навчання, сучасних виробничих технологій у освітній процес.
Тільки сучасні умови освітнього середовища, оновлений зміст навчального процесу, впровадження інноваційних форм і методів навчання дають змогу підготувати майбутнього компетентного працівника для виконання своєї професійної діяльності.
У 2023 році окрім очної форми навчання Центр активно впроваджував дистанційну та дуальну форму навчання. Теоретичний курс лекцій із спеціальних дисциплін проводився в режимі он-лайн на платформах Classroom, Zoom, Meet, Moodle. Виробниче навчання та виробничу практику здобувачі освіти проходили (в тому числі і за дуальною формою навчання) на підприємствах області. За період січень-грудень 2023 року кількість слухачів, які проходили навчання за дуальною формою становила 60 осіб, (з них 2 особи, котрі навчалися за ваучером). Це були групи трактористів-машиністів с/г виробництва. З них категорія Е1Е2 та категорія Н по 30 осіб.
Завдяки допомозі міжнародних організацій матеріальна база нашого Центру постійно осучаснюється, оновлюється, а отже покращується якість навчання у відповідності до сучасних вимог освіти. Для цього у всіх навчальних кабінетах встановлена і використовується мультимедійна техніка із проекторами, веб-камерами, проекційними екранами та акустичними системами, а також мажмо у кабінеті спецтехнології симулятор для зварювальних робіт. Це дозволяє проводити навчання на високому рівні, зокрема працювати дистанційно із здобувачами освіти. Через війну цьогоріч така форма навчання стала і надалі є актуальною і затребуваною. Вона зорієнтована на забезпечення максимальної доступності і зручності слухачів. Навчання проводиться на різних платформах, зокрема Classroom, Zoom, Meet та інші.
З метою створення спільно з роботодавцями необхідних умов для проведення професійно-практичної підготовки здобувачів освіти в умовах виробництва з використанням дуальної форми навчання підписано довготривалі (до 2025 року) договори про співпрацю, а також договори оренди матеріально-технічної бази. Роботодавцями на безоплатній основі виділено приміщення навчальних класів та матеріально-технічна база для підготовки кваліфікованих робітників за професіями Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва різних категорій, Фермер, Водій трамвая, Водій тролейбуса та іншими робітничими професіями, актуальними для ринку праці області.
Тісно налагоджена співпраця з роботодавцями: ТзОВ «Мрія Сервіс», ПП «Західний Буг», ПАФ ім. Шашкевича, ПП «Майя», ТОВ ТВК «Львівхолод» («Рукавичка»), ПАТ «Львівський холодокомбінат», ЛКП «Львівелектротранс», ТЗДВ «ШРБУ №65», ПАТ «Львівелектромережбуд», Приватне акціонерне товариство «МХП» та іншими підприємствами і організаціями області.
Головами комісій з проведення державної кваліфікаційної атестації призначаються виключно представники роботодавців (керівники та спеціалісти профільних підприємств). Всі без винятку робочі навчальні плани, програми погоджувалися із роботодавцями, при необхідності вносилися зміни варіативного компоненту змісту певної дисципліни відповідно до змін у техніці, технологіях, організації праці, тощо.
У звітному році за кошти фізичних та юридичних осіб навчалося 1723 особи. Всього за професіями- 476 осіб, з них за ваучерами навчалося 72 особи. Професію «Оператор котельні» здобули 103 особи, 60 - «Машиніст (кочегар) котельні», 64 – «Електрогазозварник», 31 - «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування», 2 – «Манікюрник», 4 – «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення», 4-«Касир торговельного залу», 22 особи - «Швачка», 6 - «Продавець продовольчих товарів», 1 - «Фермер», 1 - «Перукар (перукар-модельєр). «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» категорії А1 – 193 особи.
Підвищення кваліфікації за іншими категоріями - 507 осіб, в т.ч. за ваучерами - 11 .
Підвищили кваліфікацію на курсах цільового призначення 740 осіб, а саме: за напрямом «Сучасні методи та прийоми обслуговування котелень» - 599, Сучасні технології монтажу та обслуговування санітарно-технічного устаткування системи опалення -25 осіб, Особливості соціально-психологічного супроводу людей похилого віку - 78 осіб, Виконання робіт з усунення виниклих під час роботи на лінії експлуатаційних несправностей тролейбусів, що потребують розбирання механізмів, обкатка тролейбусів після ремонту – 5 осіб, Сучасний класичний манікюр. Базовий курс для початківців -7 осіб, Розробка бізнес-планів для участі у програмі мікро-грантів - Єробота -26 осіб
Всього у 2023 році від надання платних освітніх послуг було отримано навчальним центром 3 657 057,56 гривень.
ТзОВ «Мрія Сервіс», ПП «Західний Буг», ФГ «Малинівка» ТзОВ «Львівелектромережбуд», ПАФ ім. Шашкевича, ШРБУ №65, ПП «Наша компанія», ПП «Рома», ТзОВ «ПМК – 2017» - бази сучасних підприємств агропромислового комплексу області, на яких здійснювалась підготовка трактористів-машиністів с/г виробництва категорії А1 та підвищення кваліфікації за 9-ма іншими категоріями: А2, В1, В3, С, D1, Е1, Е2, G1,G2, Н. Здобувачі освіти оволодівали практичними навиками роботи на сучасній сільськогосподарській техніці: самохідних навантажувачах, обприскувачах, зернозбиральних, бурякозбиральних, картоплезбиральних комбайнах, дорожній та іншій техніці. Практичні навики робіт з технічного обслуговування та експлуатації сучасної техніки слухачі здобували у виробничих майстернях та пунктах технічного обслуговування цих підприємств та господарств. Всього впродовж року за даними професіями навчалося 510 здобувачів освіти, в тому числі 3 безробітних, скерованих на навчання центрами зайнятості області. Сім безробітних були скеровані Чернігівським ОЦЗ на навчання за професією «Водій тролейбуса». На навчання за професією «Водій трамвая» 8 осіб були скеровані Сумським ОЦЗ , 1 – Львівським ОЦЗ. Навчання проводилось за угодою співпраці на базі Львівського комунального підприємства «Львівелектротранс». Теоретичний курс - дистанційно із залученням спеціалістів підприємства. Для проведення практичних навиків керування транспортними засобами підприємством на договірних умовах надавалися навчальні тролейбуси та трамваї, майданчики, інструктори для проведення навчальної їзди.
Теоретичне навчання операторів котельні та машиністів (кочегарів) котельні проводиться у навчальному центрі, а практичні заняття вже тривалий час, в тому числі і в 2023 році, проводилися на базі діючої котельні КП «Жовкватеплоенерго», що працюють для потреб виробництва цілий рік, а також на базі філії №1 БУ №4 КЕВ м. Львова. Завдяки тому здобувачі освіти мали змогу оволодіти практичними навиками роботи, освоїти сучасну техніку та обладнання, що використовується на виробництві, що дало їм можливість швидше адаптуватися до потреб роботодавця та забезпечило їх гарантоване працевлаштування. Всього протягом року за даними професіями навчалося 186 здобувачів освіти, в тому числі 23 безробітних.
Співпраця з професійно-технічними навчальними закладами міста Львова та області має свої відмінні результати. Двостороння вигода дає можливість, по-перше, активно використовувати наявну у них матеріально-технічну базу, по- друге, ЦПТО відшкодовує училищам витрати за комунальні послуги, залучає для проведення занять їх спеціалістів на договірній основі. Такий підхід дозволяє без особливих затрат використовувати сучасну навчальну базу училищ і забезпечувати якісну підготовку здобувачів освіти за даними професіями.
Використовуються сучасні центри по підготовці електрогазозварників (цьогоріч професію електрогазозварника здобули 64 особи) та 32 монтажники санітарно-технічних систем та устаткування. Враховуючи те, що в ЦПТО відсутні власні виробничі майстерні для підготовки здобувачів освіти за цими професіями, виробниче навчання електрогазозварників згідно договору про співпрацю проводиться на базі Львівського вищого професійно - політехнічного училища, а виробниче навчання монтажників санітарно-технічних систем та устаткування проводиться на базі Львівського міжрегіонального вищого професійного училища автомобільного транспорту та будівництва. Теоретичний курс навчання слухачі проходять в ЦПТО, де є всі необхідні навчальні кабінети, обладнані мультимедійними системами, тематичними стендами та наочними матеріалами, а виробниче навчання в майстернях училищ. Для якісного проведення занять використовується обладнання, інструмент та навчальні матеріали ЦПТО, а саме: зварювальний напівавтомат, апарат зварювальний аргонодуговий, апарат зварювальний постійного струму, генератор ацетатний, зварювальний апарат інвертор ПАТОН, напівавтомат зварювальний, кутошліфувальна машина, апарат зварювальний змінного струму, машинка шліфувальна, набори мечиків та плашок різного виду, набори напилків та рашпілів, набори свердл, захисні окуляри, набори різних діаметрів труб для водопостачання, опалення та каналізації, набори хомутів, трійників для води, каналізації, спецодяг, тощо.
Сучасна, потужна матеріально-технічна база та якісний педагогічний склад з професій сфери послуг, а це - візажисти, перукарі (перукарі-модельєри), манікюрники дозволили підготувати 50 професійних кваліфікованих працівників.
Торговельну сферу Львівщини поповнили 24 продавці продовольчих товарів та касирів торговельного залу.
У Центрі впроваджуються активні методи навчання, що забезпечують особистісно зорієнтований підхід і розвиток критичного мислення здобувачів освіти, впроваджуються інноваційні форми та методи навчання, зокрема: інтегровані уроки, уроки захисту проєктів, уроки-дослідження, уроки – практикуми, тощо. Застосування цих інноваційних методів дозволяє здобувачам освіти зрозуміти і засвоїти певну тему швидше і легше, навчитися логічно висловлювати свою професійну точку зору, аргументувати та відстоювати власну думку, узагальнювати інформацію та робити висновки.
Ефективне навчання неможливе без широкого використання наочних методів, зокрема: демонстрація - метод, який передбачає показ предметів і процесів у динаміці та ілюстрація - метод навчання, за якого процеси розкриваються через їх символічне зображення (світлини, графіки, малюнки, діаграми, тощо…). Слухачі мають можливість висловити свою точку зору, обґрунтувати її, навести аргументи на її підтримку, узагальнити та зробити висновки.
При проведенні уроків виробничого навчання майстри використовують різноманітні форми роботи, а саме: майстер-класи, інструктажі (роз’яснення та демонстрація методів роботи досвідченими працівниками), наставництво (передача знань, умінь досвідченої, компетентної людини новачку методом бесід, консультацій, ускладнюючих завдань).
Організація контролю за якістю навчання у Центрі – це планування внутрішнього контролю, передбаченого розділом річного плану роботи, який включає комплекс заходів, спрямованих на підвищення якості навчального процесу, зокрема погодження із роботодавцями та внесення, при необхідності, варіативного компоненту змісту певної дисципліни у робочих навчальних планах та програмах, відповідно до змін у техніці, технологіях, організації праці роботодавців тощо. Адміністрація Центру, методисти систематично відвідують заняття та проводять аналіз проведених уроків. Основна мета контролю за навчанням – забезпечення навчального процесу шляхом систематизації знань, умінь і навичок слухачів, їх вміння самостійно застосовувати здобуті знання на практиці.
У Центрі проводяться уроки взаємовідвідування, відкриті уроки. Цікаво і змістовно проводять кваліфікаційні атестації майстри виробничого навчання Світлана Павлюк, Наталія Іваницька, Наталія Енджиєвська в групах слухачів за професіями «Перукар (Перукар-модельєр)» із створенням зачісок для юних моделей на тему квітів осені, «Манікюрник» із створенням манікюру в українському стилі з національним орнаментом, «Швачка» - пошиття адаптаційних піжам для важкопоранених захисників України.
Оскільки Львів впродовж 2022 року було відносно спокійне місто, хоча часті повітряні тривоги переривали навчальний процес, це не завадило педагогічному колективу дбати про якість та ефективність навчання, результатом якого є високий відсоток працевлаштування здобувачів освіти на підприємства Львова та області. Тому працівники навчального центру стараються і в умовах воєнного стану йти в ногу з часом, впроваджуючи інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виробничий процес. Завдяки високоякісним локальним і мережним освітнім інформаційним ресурсам наші слухачі і викладачі мають можливість використовувати сучасні електронні навчальні матеріали у роботі і навчанні.
За завданням від проекту GIZ в квітні 2022 року Центром розроблені 3-ти робочі навчальні плани курсів цільового призначення за напрямом «Сучасні технології монтажу та обслуговування санітарно-технічного устаткування систем водопостачання, опалення і водовідведення» та підготовлено список майстрів в/н і викладачів для реалізації проектних завдань.
У звітному році розроблено нові програми для курсів КЦП за напрямками: «Базові основи роботи на РРО», "Психолого-педагогічний супровід асистента вчителя", «Сучасні технології та обслуговування санітарно-технічного устаткування системи опалення», "Особливості соціально-психологічного супроводу людей похилого віку", "Використання сучасних технологій у процесі виготовлення швейних виробів", "Технологія виготовлення піжамних комплектів з урахуванням індивідуальних потреб осіб, котрі проходять лікування та реабілітацію", "Сучасні чоловічі стрижки, моделювання бороди і вусів", "Технологія виготовлення та художнього оздоблення одягу та матеріалів інтер’єрного призначення на сучасних видах швейного обладнання", "Використання сучасних технологій у процесі виготовлення швейних виробів", "Робота з офісними програмами та використання хмарних сховищ", «Сучасний класичний манікюр. Базовий курс для початківців», «Оператор безпілотного літального апарату», «Використання безпілотного літального апарату в аграрному виробництві». Програми частково були затребувані у 2023 році, частково – плануються до запровадження у 2024 році.
Проводиться робота із підготовки та використання в навчальному процесі підручників, в тому числі і електронних. За останні роки силами викладачів Центру розроблено і видано 15 авторських навчальних посібників, які розміщені в каталогах видавництв «Кондор» та «Новий світ» і реалізовуються для потреб навчальних закладів. Вказані навчальні посібники є в бібліотеці ЛЦПТО по 20 екземплярів кожен і використовуються у навчанні слухачами нашого навчального центру.
Загальний бібліотечний фонд навчального центру на 01.01.2023 р. становить: 2538 примірників на суму – 199111 грн. 78 коп.
- Удосконалення навчально-матеріальної бази.
У 2023 році в зв’язку із карантинними заходами та військовим станом були обмежені можливості фінансування та придбання предметів довготривалого використання, проведення ремонтних робіт. Тому впродовж року проводилися заходи із підтримання наявної матеріально-технічної бази у робочому стані, забезпечення функціонування мереж водо, тепло та електропостачання. В зв’язку із активним використанням в освітньому процесі дистанційної та дуальної форми навчання велася цілеспрямована робота із підприємствами міста Львова та області щодо використання здобувачами освіти їх матеріально-технічної бази для проведення виробничого навчання та виробничої практики.
Всього у Львівському ЦПТО ДСЗ функціонує 8 кабінетів, 1 тренінг-клуб, 5 навчально-виробничих майстерень, 11 навчально-виробничих ділянок, які створені на підприємствах та установах, 8 навчальних полігонів, 1 лабораторія.
Проведена робота та підготовлений пакет документів щодо передачі другої черги приміщень Львівського міського центру зайнятості загальною площею 1360,4 м² на баланс Львівського центру ПТО ДСЗ, що дасть змогу ліцензувати нові професії, актуальні на ринку праці області, покращити якість освіти. В даний час документи щодо передачі приміщень знаходяться на розгляді в Міністерстві економіки України.
Опрацьоване з потенційним інвестором питання щодо завершення на взаємовигідних умовах будівництва матеріально-технічної бази Львівського центру ПТО ДСЗ. Пропозиції інвестора знаходяться на розгляді в Мінекономіки України.
В рамках співпраці з українсько-німецьким товариством GIZ у звітному році навчальному закладу було передано обладнання для ліцензування нових професій, організації навчання безробітних, в тому числі внутрішньо переміщених осіб:
№ з/п |
Назва |
Кількість |
1 |
Труборіз для труб Ø50 – 127 мм Yato (YT-2235) |
1 |
2 |
Електроножівка для різки труб Bosch Professional GSA |
1 |
3 |
Набір для оброблення труб (вальцювальний) Value VFT 808-MIS Øтруби-1/4’’-3/4’’ |
1 |
4 |
Трубозгинач ручний гідравлічний ТРГ-25 |
1 |
5 |
Універсальний фаскознімач для труб Rothenberger 6-35 мм |
1 |
6 |
Трубозгинач важільний Rothenberger Minibend Ø6-10 мм |
1 |
7 |
Трубозгинач механічний профилегіб ручний Ікар Ø5-40 мм |
1 |
8 |
Набір ручного інструменту з головками для розширювання внутрішнього діаметра труб Uponor Q&E S3,2, S5,0 16/20/25 |
1 |
9 |
Набір різьбонарізний Yato (YT-2900) |
1 |
10 |
Розвальцьовувач труб Truper 3/16’’ до 5/8’’ (JAV-7) |
1 |
11 |
Гідравлічний зажим для труб PEX U/TH13-32 Yato YT-21758 |
1 |
12 |
Пропановий газовий пальник для пайки Yato YT-36712 |
1 |
13 |
Дисковий сервоніж RCS-110B акумулятор Cheering дискова розкрійна машина |
1 |
14 |
Підошва армована тефлонова STB200 SY PC 200 Silter |
1 |
15 |
Промислова швейна машина (оверлок) BRUCE X5S-5-03/233 к-т (5мм) |
1 |
16 |
Стіл розкрійний 3,0х1,8 м стільниця ДСП полекшений |
1 |
17 |
Котел електричний |
1 |
18 |
Котел газовий |
1 |
19 |
Бак розширювальний |
1 |
20 |
Колекторна гребінка 3х контурна |
2 |
21 |
Радіатор біметалевий 500/100 4 секції |
1 |
22 |
Сушка для рушників водяна |
2 |
23 |
Лічильник холодної води |
2 |
24 |
Змішувальна система для теплої підлоги |
2 |
25 |
Підлога тепла водяна 20м2 |
1 |
26 |
Група безпеки розширювального бака |
1 |
27 |
Колектор теплої підлоги на 3 контури ва зборі |
1 |
28 |
Laptop / Ноутбук Acer Aspire 3 A315-24P 15.6" FHD IPS, AMD R5- батарей XAG 2022 Charging Water Tank - (1 шт); трипод XAG RTK Portable Surveyor Tripod - (1 шт); модуль зв’язку XAG Local network terminal (LNT) - (1 шт); бак розкидач XAG V40 RevoCast – 1 шт.
|
3 |
29 |
БПЛА для внесення органічних та мінеральних добрив ЗЗР XAG V40 (дрон-обприскувач XAG V40 2022 - (1 шт); бак XAG V40 2022 16 л - (1 шт); літій-полімерний акумулятор XAG B13960S - (4 шт); контролер XAG ACS2 2022 з RTK модулем - (1 шт); електро-генераторна бензинова установка XAG GC4000+ - (1 шт); мобільна навігаційна станція XAG RTK Rover - (1 шт); пластиковий бокс для охолодження |
1 |
30 |
Генераторна установка EnerSol SCBS-40ДМ/1 22-24кВт |
1 |
31 |
Старлінг (супутниковий зв’язок) Starling Langenfeld Ernst-Tellerringstrabe 5440764 |
1 |
32 |
Багатофункціональний пристрій Canon iRADV DX C3826i |
1 |
За кошти Фонду соціального страхування передбачені кошторисом на 2023 рік для удосконалення матеріально-технічної бази було придбано необхідне обладнання для забезпечення навчального процесу
№ з/п |
Назва |
Кількість |
1 |
UV/LED лампа для гель-лаку SUN 54Вт |
10 |
2 |
Паяльник для міді REMS 2000 |
1 |
3 |
Слюсарний верстак 41 ЗМСБ/С2Б О(2,0) уп (комплект верстачний 18 Ѕ2ПГЛР уп - 1 шт; підставка для викруток на перфорацію – 1 шт; підставка для свердл на перфорацію – 1 шт; підставка для ключів вертикальна на перфорацію – 1 шт; підставка для ключів горизонтальна на перфорацію – 1 шт; навісна коробка на перфорацію – 1 шт; тримач для рушників навісний на перфорацію – 1 шт; комплект лінійки на перфорацію для кювет – 1 шт; ящик пластиковий 701 – 2 шт; ящик пластиковий 702 – 2 шт; ящик пластиковий 703 – 2 шт) |
1 |
4 |
Верстак 31 2М2Б О(2,0) уп (комплект верстачний 15 Ѕ2ПГЛР уп - 1 шт; підставка для викруток на перфорацію – 1 шт; підставка для свердл на перфорацію – 1 шт; підставка для ключів вертикальна на перфорацію – 1 шт; підставка для ключів горизонтальна на перфорацію – 1 шт; навісна коробка на перфорацію – 1 шт; тримач для рушників навісний на перфорацію – 1 шт; комплект лінійки на перфорацію для кювет – 1 шт; ящик пластиковий 701 – 2 шт; ящик пластиковий 702 – 2 шт; ящик пластиковий 703 – 2 шт; візок інструментальний ТІ МД – 1 шт) |
1 |
5 |
Тример для стрижки бороди Sway Cooper |
2 |
6 |
Машинка для стрижки Sway Storm |
2 |
7 |
Шейвер для гоління Sway Shaver |
2 |
- Участь у міжнародних та інших проєктах.
Інтеграція системи освіти України у світовий, а в першу чергу Європейський освітній простір обумовлена самим життям, стратегічною політикою України на інтеграцію в європейське і світове співтовариство.
Забезпечити її можна завдяки налагодженню ефективного міжнародного співробітництва, що дасть формування нового покоління, здатного успішно реалізувати свій потенціал у світовій спільноті. Пріоритетним завданням діяльності нашого Центру є формування сучасної особистості, відкритої до діалогу з представниками інших країн, готової до інтеграції у світовий культурний простір. Саме тому адміністрація і педагогічний колектив нашого навчального закладу особливу увагу приділяють налагодженню міжнародного співробітництва, перебувають у постійному пошуку ефективних способів і засобів його розвитку.
Львівський центр професійно-технічної освіти є активним учасником міжнародних проєктів, спрямованих на розвиток професійно-технічної освіти з метою формування кваліфікованої робочої сили для відновлення України.
Так, упродовж звітного періоду налагоджено співпрацю з німецькою організацією SEQUA за підтримки GIZ щодо реалізації проєкту з короткотермінового перенавчання ВПО, ветеранів війни, безробітних та інших категорій населення, підписано угоду щодо реалізації проєкту. До травня 2024 року за кошти проєкту планується навчання до 135 осіб за професіями «Швачка» та «Тракторист-машиніст с/г виробництва» (підвищення кваліфікації за окремими категоріями).
У рамках співпраці з ПРООН через Державний центр зайнятості у Львівському ЦПТО пройшли навчання 25 слухачів з усієї України за напрямом КЦП «Сучасні технології обслуговування санітарно-технічного устаткування систем опалення».
Працівники Центру беруть активну участь у навчальних заходах, які організовуються в рамках реалізації проєкту Skills4Recoveri за підтримки GIZ з метою підвищення цифрових компетенцій викладачів професійно-технічної освіти. Зокрема, троє працівників пройшли онлайн-навчання за темою «Створення контенту для систем VR. Імерсивне рішення для навчання» та отримали відповідні сертифікати.
У 2023 році розпочало свою діяльність Львівське регіональне партнерство зайнятості “Опліч”, створене в межах проєкту " Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні", у роботі якого активну участь приймає Львівський центр професійно-технічної освіти. Фінансову підтримку проєкту забезпечує Міжнародна організація праці у співпраці з Міністерством закордонних справ Данії та Федерального уряду Німеччини та підтримки Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Термін впровадження на Львівщині: 1 січня 2023 - 29 лютого 2024 р. Однією з ініціатив партнерства є проведення короткотермінових курсів перекваліфікації для жителів Львівщини, передусім з числа внутрішньо переміщених осіб, вразливих груп населення. На базі Центру незабаром розпочинаються КЦП за напрямом «Швачка-дизайнер - технологія виготовлення та художнього оздоблення одягу та матеріалів інтер'єрного призначення на сучасних видах швейного обладнання», тривалість курсу - 1 місяць.
- Інформаційно-роз’яснювальна робота щодо діяльності ЦПТО ДСЗ.
Наш навчальний заклад активно висвітлює інформацію про свою діяльність на сайті, в соціальних мережах та в засобах масової інформації, зокрема, про всі важливі події з життя та діяльності Центру готуються та викладаються публікації.
Нещодавно в Україні стартував експериментальний проєкт, згідно з яким учасники бойових дій та особи з інвалідністю внаслідок війни можуть безкоштовно здобути новий фах, пройти перепідготовку або підвищити рівень кваліфікації у центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості. З метою інформування громадськості та донесення інформації до осіб, котрим вона може знадобитися, провадилася інформаційно-роз’яснювальна робота щодо мети та умов реалізації експерименту. Налагоджено комунікацію з представниками Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій щодо розповсюдження інформації про реалізацію проєкту у їхньому колі компетенцій, надіслано листа з роз’ясненнями Порядку реалізації експериментального проекту з організації професійного навчання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни в закладах професійної (професійно-технічної) освіти Державної служби зайнятості. Окрім цього, інформація про Проєкт розміщена на сайті ЛЦПТО та на офіційній сторінці у Фейсбук. У прямому ефірі «Українське радіо. Львів» заступник директора розповідала слухачам про експериментальний проєкт, згідно з яким учасники бойових дій можуть безкоштовно здобути новий фах, пройти перепідготовку або підвищити кваліфікацію. Озвучила слухачам професії, які можна здобути саме у Львівському ЦПТО ДСЗ та розповіла про першого учасника проєкту, котрий подав заяву онлайн та навчається на монтажника санітарно-технічних систем та устаткування. Спільно з Львівською філією Львівського обласного центру зайнятості налагоджено систематичні відвідування реабілітаційних центрів для учасників бойових дій з метою інформування про активні програми служби зайнятості, зокрема про Порядок реалізації експериментального проєкту з організації професійного навчання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2023 № 984. У грудні 2023 року відбулось дві такі інформаційні зустрічі з учасниками бойових дій, котрі проходять реабілітацію: у Реабілітаційному центрі SUPERHUMANS та у Реабілітаційному центрі «Галичина». Наступні зустрічі заплановані на 2024 рік.
Для формування позитивного іміджу Центру здійснюються маркетингові заходи - готується друкована продукція (календарики, буклети), банери, де наведено контактну інформацію Центру, а також основні дані щодо змісту освітніх та інформаційних послуг.
Директор Зіновій ВАНТУХ