A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Львівський центр
професійно-технічної освіти
державної служби зайнятості

Проведення групового заняття по роботі з метафоричними асоціативними картами в групі № 69-19 «Манікюрник»

Дата: 16.10.2019 15:55
Кількість переглядів: 1625

Метафоричні асоціативні карти (скорочено МАК) — це набір зображень завбільшки з гральну карту або листівку, що зображають людей, їх взаємодії, життєві ситуації, пейзажі, тварин, предмети побуту, абстрактні зображення.

Представлені на картах образи стають видимою метафорою наших цінностейстрахівбажань або пов’язаних асоціативно з нашим внутрішнім досвідом. Важливо, що кожен може уявити і відчути щось своє.

МАК відносять до проективних методик, що підіймають з глибини нашої підсвідомості несвідомі враження, які визначають нашу реакцію на ті чи інші життєві ситуації.

Метафоричні асоціативні карти показують, коли вас щось турбує, не можете виговоритись, але вам важко сформулювати і зрозуміти причину занепокоєння. У такій ситуації МАК допоможуть вам заглянути всередину себе і знайти відповідь. Метафоричні асоціативні карти можуть сприяти взаєморозумінню між людьми, особливо у випадках, коли важко обговорити певну проблему. МАК допомагають висловити думки, формулювати їх і конкретизувати повідомлення. Поміж тим карта, виступає як посередник між емоційними світами двох людей, сама носить у собі певний емоційний заряд. Її можна сприйняти як послання навіть без словесного супроводу.

  • Метафоричні асоціативні карти – це інструмент професійної психологіїпсихотерапевта та коуча, застосовується в діагностиці, корекції та розвитку можливостей.
  • Метафоричні асоціативні карти – це один з інструментів розвитку інтуїції, творчих здібностей, відкриття своїх талантів. З їх допомогою ми, дорослі, знову навчаємося, як мислити образами, картинками.
  • Метафоричні асоціативні карти – це гра, в яку можна безпечно і з повним задоволенням грати зі своїми та чужими дітьми, батьками, партнерами, колегами, друзями, знайомими. Гра, в якій не буде тих, хто програв, всі виграють. Гра, яка допомагає вибудовувати стосунки, допомагає краще дізнатися і зрозуміти себе і тих, хто в ній бере участь.

Ось таку групову роботу з метафорами  я проводила  з нашими здобувачами освіти за професією «Манікюрник». Дівчата надзвичайно цікаво підходили до тої чи іншої техніки у роботі з метафорою. Кожен стикнувся з певними проблемними моментами, які пов’язані із дитинством, із сьогоденням, непропрацьованими страхами, тривогами, комплексами, різними стресовими факторами і т.п.

Ці карточки – це двері, за якими живе подія, враження, людська історія. Двері можуть бути закриті на великий вже заржавілий замок, але, ніби ключем, карта допоможе відкрити їх. І тоді вміст кімнат витягується на світ і набуває сенсу, наповнюється актуальним змістом. Вибираючи ту чи іншу карту, розглядаючи її і представляючи, людина насправді розповідає про себе, і з цієї розповіді  і мені і їм є зрозуміліше, звідки вона черпає сили, яка її система цінностей, чого вона боїться та у що вірить. Я можу аналізувати, як вона сприймає себе – як жертву або героя, як спостерігача або як глядача, які перешкоди зустрічаються на її шляху і як вона їх долає. Саме тому метафоричні карти називають ще асоціативними (вони викликають асоціації, завдяки яким людина проживає ще раз свою історію, актуалізує проблему), проективними (людина бачить в карті саме те, що вона хоче бачити те, що емоційно відгукується в ній), терапевтичними.

 

 

 

 

 

Практичний психолог                                                О.В. Чайковська

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора